SZERVEZZ GYŰJTÉST
ADOMÁNYOZZ TE IS
Főoldal / Követeknek / Hogyan kampányolj

Hogyan kampányolj

Hasznos tanácsok a kampányoláshoz

Ha már megvan a Jó Ügy, aminek Követe vagy és elkészítetted az egyéni kampányoldaladat (és elégedett is vagy vele :-), akkor elkezdhetsz kampányolni. A cél most az, hogy minél több barátodhoz, ismerősödhöz, családtagodhoz, munkatársadhoz, ügyfeledhez, stb. eljuttasd a hírt, hogy Követ lettél, és kérd az ő támogatásukat a Jó Ügyedhez. Ehhez gyűjtöttünk össze néhány hasznos tanácsot:

       1. Legyél minél személyesebb

Minél személyesebben tudsz szólni az ismerőseidhez, annál nagyobb sikered lesz. Nyilván a Jó Ügy is fontos, amit képviselsz, de a Te barátiaid elsősorban a Te személyes és kérésed miatt fognak adni és ez minél személyesebb, annál jobb. Ha úgy érzed, hogy a kampányoldal szövegén is lehetne még csiszolni ez ügyben, ezt bármikor megteheted. Egy-egy személyes kötődés, sztori, napi aktualitás nagyon sokat segíthet.

Ragadj meg minden alkalmat arra, hogy mondj valamit. A saját készülésedet az eseményre (pl. edzéseidet, ha futni készülsz), oszdd meg az általad képviselt Jó Üggyel kapcsolatos érzéseidet, élményeidet, gondolataidat, köszönd meg, ha valaki adományozott, ha elérted a kitűzött célod negyedét, felét, háromnegyedét, ha már csak egy kicsi hiányzik,stb. Megoszthatsz az Ügyeddel kapcsolatos információkat, érdekességeket is, de fontos, hogy ilyenkor se csak száraz információkat adj, mindig tedd hozzá a saját gondolataidat is, mert ettől lesz az üzeneted személyes és ezzel tudsz legjobban támogatókat szerezni az Ügyhöz. Hiszen Te vagy az, aki Követként "hitelesíti" az ismerőseid számára a Jó Ügyet.

      2. Kérni nehéz, de fontos!

Amikor az adománygyűjtő kampányoddal kapcsolatban írsz vagy beszélsz, mindig konkrétan kérd meg az ismerőseidet arra, hogy támogassanak Téged, azaz a Jó Ügyedet pénzzel. Tudjuk, hogy kérni sokszor nagyon nehéz, sokaknak olyan érzés, mintha koldulni kellene, de hidd el, konkrét kérés nélkül jóval kisebb az esély, hogy adni fognak. És persze jó dolog a sok „Like” és megosztás, csak abból az általad támogatott szervezet sajnos nem tudja megvalósítani a Jó Ügyet.

      3. Nem elég egyszer kitenni a Facebook-ra

A közösségi médiában (Facebook, stb.) nem elég, ha egyszer közzéteszed a kérésedet, mivel itt gyorsan „elszállnak” az információk, érdemes többször felhívnod a figyelmet az adománygyűjtésedre. Abban a néhány hétben, amikor kampányolsz, azt javasoljuk, hogy minden nap posztolj valamit a gyűjtéseddel kapcsolatosan!

      4. Használd az e-mail-t is

Használd az e-mail címeidet, ha csoportos levelezőlistákon szerepelsz, akkor azokat is, hogy eljuttasd az oldaladat ismerőseidnek. Az e-mail sokkal hatékonyabb, mint a Facebook, különösen, ha közvetlenül, személyesen szólítod meg barátaidat, ismerőseidet. Lehetőleg ne ugyanazzal a szöveggel küldd el mindenkinek a levelet, hanem próbálj meg „célzott üzeneteket” írni, kisebb csoportoknak (pl külön kollégáknak, családtagoknak, stb.) vagy akár egyénileg. E-mail-ben viszont ne zaklass másokat sokszor, ne spam-elj!

     5. Kampányolj "offline" is

A személyes beszélgetés a legjobb kommunikáció! Persze nem könnyű a témát szóbahozni, de amikor úgy alakul, próbáld megtenni. Sokat segít, ha viselsz valamilyen feltűnő dolgot magadon, amit megkérdeznek, hogy miért teszel - így már könnyű dolgod van, csak el kell mondani! Figyelemfelhívó lehet egy kitűző, a szervezet pólója, akiknek gyűjtesz, egy nagyon speciális ruhadarab, vagy akár valaminek a hiánya is (Amerikában egy szervezet nagyon sikeresen kampányol azzal, hogy a Követeik cipő nélkül mennek be dolgozni). Ha olyan helyen dolgozol, kitehetsz valamit az iróasztalodra, a laptopod hátuljára is. LÉgy kreatív - mindegy, hogy mi az, csak legyen szokatlan, hogy az emberek rákérdezzenek.

Ha pedig már sikerült szóbahoznod a dolgot, akkor ne felejtsd el azzal zárni, hogy majd átküldöd az illetőnek mail-ben a kampányod linkjét, és ezt tedd is meg - a hatás remélhetőleg ezek után nem fog elmaradni.

      6. És még egy-két apróság

Ha megteheted, Te legyél a saját kampányod első anyagi támogatója. Ezzel két célt érhetsz el: egyrészt ezzel is megmutathatod a saját elkötelezettségedet az ügy iránt, másrészt megoldod a "senki sem szeret első lenni" problematikáját.

Köszönetből sosem elég! Mindenkinek köszönj meg mindent, az adományokat, egy-egy megosztást, a bíztató szavakat, stb. Az adományokról automatikusan értesülsz egy e-mailből és jó ha tudod, hogy Te anonim adományozók esetén is megnézheted, hogy ki segített Téged, ha belépsz a saját jelszavaddal (ez pont azért van, hogy meg tudd köszönni Neki).

A kampány során posztokat is közzétehetsz az oldaladon, a posztokhoz fotókat is csatolhatsz. Arra ügyelj, hogy ha posztolsz, azt még automatikusan nem fogja látni minden támogatód, az oldaladat időről időre újra érdemes megosztanod a közösségi médiában.

Ha már elérted a kitűzött célt, akkor se állj le – van már olyan Követünk, aki 894%-nál állt meg :-)

Sikeres adománygyűjtést kívánunk mindenkinek!